Pravidla hubnutí a Zumby

Autor Autor: Vendula Ostřanská, kategorie: Archiv, Nepřehlédněte     Komentáře Žádné komentáře   1 794 zhlédnutí
Led
1

Milé dámy, slečny a všichni příznivci cvičení,  ráda bych Vám zde napsala pár poznámek, které Vás můžou zajímat a občas se mě i na ně ptáte na hodinách.

Základní pravidla hubnutí

  1. Pokud chcete zhubnout, musí Váš energetický výdej převažovat nad energetickým příjmem.
  2. Tím, že sportujete, nehubnete. Cvičením si pouze zvyšujete bazální metabolismus (je to množství energie, které lidské tělo spotřebuje za jeden den, aniž by jste se pohnuli) , což je největší část energického výdeje. Takže necvičíte, aby jste během cvičení hubli, nýbrž  aby jste zvýšili bazální metabolismus.
  3. Jakou máte mít optimální frekvenci při cvičení? Optimální tréninková frekvence při cvičení je kolem 70% tep. frekvence maximální (max. tep. frekvence= 220- věk). Při pohybové aktivitě nezáleží na tom, jestli spalujete tuky, protože ty spalujete v klidu při dostatku kyslíku po většinu dne. Nejlépe je cvičit při intenzitě co nejblíže pod anaerobním prahem= 70-90% maximální tepové frekvence a to třikrát týdně po 45 minut.

 

Co z toho vyplývá? Užívejte si cvičení a pořádně se do toho opřete!

Proč chodit na Zumbu?

Zumba, tak jako další sporty má mnoho blahodárných a pozitivních účinků na naše tělo i mysl. Pomůže Vám zhubnout a vytvarovat postavu, pomáhá odbourat každodenní stres a zlepšit náladu, zajistí Vám více energie do života, předchází mnoho zdravotním problémům, pobavíte se a nasmějete, poznáte nové lidi, tanec Vám umožní se vyjádřit, vyřádit, zvedá Vám sebevědomí, také Vám zlepší spánek a mnoho dalších pozitivních účinků, které jistě sami pozorujete. Mě osobně se podařilo dát dolů pár přebytečných kil, vytvarovat si některé partie, poznala jsem spoustu fajn lidí a stala se součástí mého života.

Rychlejším a namáhavějším cvičením se Vám z těla díky potu vyplavují špatné toxické látky, které se nám denně stravou a stresem nahromadí. Společně s toxiny se Vám vyloučí i povzbuzující a pro život nezbytné endorfiny (hormony štěstí). Pokud chodíte na Zumbu pravidelně, měli by jste k ní zařadit i jiné cvičení např. jógu, pilates, posilování a atd.

Jak cvičit správně?

Pro většinu z Vás při pravidelných docházkách je z 90% lekce plná choreografií, které znáte a víte, jaké pohyby v ní jsou obsaženy, protože už jste je několikrát cvičili. Choreografie se opakují proto, že nejsou úplně jednoduché, jsou zábavné a jsou zaměřené na určité partie, které potřebujeme rozhýbat, posílit a k tomu je důležité opakování. Pokud jste začátečník nevzdávejte hodiny Zumby po jedné návštěvě, přijďte minimálně třikrát po sobě a uvidíte, že se to zlepší a budete mít dobrý pocit. Navíc se učíme různé tance, které určitě využijete i při svém osobním tanečním životě.

Po celou dobu hodiny by jste se měli zaměřit už také víc na své tělo a na správné provedení pohybů. Po celou dobu se snažit mít zatažené břicho, zpevnit, narovnat záda a pohyby dělat kontrolovaně. Při otáčení hlavou či trupu a prohýbání už musí být člověk opravdu vytrénovaný a zvyklý na pravidelné cvičení. Každý víte, na co máte, co je pro vás přirozené, možné a co to s vaším tělem udělá. Proto opět opakuji, já jsem jen inspirace a vy si kroky a pohyby uzpůsobte svým možnostem, tak aby pro vás byli co nejpřirozenější. Také rychlost je možné si uzpůsobit. Zda už nemůžete, zajděte se napít, utřít a zvolněte tempo, vynechejte některé kroky nebo pohyby rukama. Každý den se cítíme jinak, někdy máme energii na dvě lekce za sebou a někdy se nám zdá, že jsme po půl hodině unavení. Pokud se nám na lekci nechce vůbec, občas je dobré se překonat. Tělo se nám odmění a my jsme rádi, že jsme nakonec přece jen šli

Tanec je přirozenou součástí života lidí už po mnoho desítek let…je to něco tak přirozeného jako jíst, spát nebo chodit…a proto, jedeeemee dál a nic nás nezastaví! Letos v únoru budeme slavit již třetí narozeniny tancování a cvičení v jednom, těším se na Vás na hodinách.

Vaše Venda.

Přidej komentář

 

  • Rezervace na tábory bude probíhat od 20.3. na nových stránkách !
  • Podzimní víkend pro dospělé na hotelu Soláň se bude konat v termínu 25-27.11.2016. Bližší informace budou do 20. září na rezervacích!
  • Víkend pro děti v termínu 22. - 23.10 na 1 noc je vypsaný na rezervacích! Přihlaste své děti :)

Nejnovější zprávy

Oblíbené štítky

Toning Párty Dovolená Novinky Tábor Bílovec AquaZumba Rozvrh Zumbaton Retro Děti Narozeniny Víkend Zumba Fulnek Odry Zumbule Venda Nový Jičín ZumbAtomic

Přístupy

www.zumba.com www.barakastyl.cz www.zumbashop.eu redkastuff.com